tisdag 3 november 2015

Kanske fem minuter allt som allt ...


Vilken snäll kompis hon är .., den där friherrinnan som hämtar mig med sin bil (pv har för andra kvällen på raken körövning, igår med Kammarkören inför advent och ikväll hans vanliga kör Västanvid)  och så åker vi till Steninge och båda två har vi förberett oss och har baddräkterna på ..och det går fort-fort att kliva i från stegen (mycket enklare för mig när jag är först) och doppa huvudet och dra efter andan, sen stå på piren och vira handduken runt hullet och så hem igen!

Det tog sannerligen inte lång tid.

Och nu stundar jobb .., tisdag är en stressig dag och då kommer veckotidningar och det är avlösning i charken och datumkoll på sill-ost-juiceavdelningen och så kassan och allt vad därtill hör, förstås.

Ikväll .., ååå, så roligt, då är det Champions League och Malmö FF spelar mot laget med svårstavat namn och jag hinner hem för att titta! Heja!

5 kommentarer:

Rexxie sa...

Knäppgök!

Ruta Ett sa...

Hej Malmöööööö!
Jag ska också titta!

Anonym sa...

Heja Malmö

Friherrinnan som är stor fan av just Malmö

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, det är säkert nåt sånt ,-)

Ruta Ett och friherrinnan: men det gick inte nåt vidare ....-(

Anonym sa...

Näää skit dåliga var ju Malmö