söndag 18 oktober 2015

Idag ...


Besök på kyrkogården i Harplinge som är den vackraste och mest fantasifulla kyrkogård jag någonsin har upplevt! Glöm raka linjer och en stor platt yta! Tänk rum i rummen .., snirkliga grusgångar .., porlande bäckar .., ja, det är så fint, så det är inte sant!

Jag haltar omkring och tänker att mitt högerknä någon gång kommer att göra mig galen.

Sen hemåt.
Filbryta med tunnbröd och rökt fläsk till lunch.
Solsken.
Ljudet från mängder med osynliga tranor!

Och pv har fått virke av finaste grannarna som tömmer sitt hus och nu sågas virket i lagom stora bitar.
Eller små, lagom till kaminved.

Himlen är blå.

Vi pratar om fotbollen och dom kommande matcherna mellan Sverige och Danmark.
Nu gäller det att hänga på låset så man  k a n s k e  får sig en biljett till Friends Arena för att heja på dom blågula pojkarna. I värsta fall får man kanske åka till Köpenhamn.

Men först stundar jobb, tillsammans med den alltid så rara och fina Elin.


4 kommentarer:

Jenny sa...

Efter att ha sett dina bilder från Harplinge kyrkogård på Instagram idag så inser jag ju att jag måste ta mig dit någon gång! :-)

Anonym sa...

Ja och man kan ta fika med sig finns ett litet lusthus med kristallkrona som man kan sitta i

Friherrinnan

Anonym sa...

Till allhelgonahelgen bjuds det på griölad korv o fika.
Friherrinnan

Elisabet. sa...

sportigajenny: ja, kom hit! I våras, när tusentals påskliljor bildade hjärtan .., ja, det var makalöst!