tisdag 13 oktober 2015

Dagens fönster ...


Bara några kilometer från Vaplan, där Gunnar bor, där hyr pv:s brorsdotter Kajsa ett hus (plus en stor lagård), tillsammans med sin Emil.
Det är därifrån fönstret kommer.
Den fina katten som tittar så förvånat på fotografen, heter för övrigt Gustaf.

Kajsa är uppvuxen i Fallnaveka i Småland, tillsammans med tre bröder.
Likt många andra i den släkten är hon musikalisk; hon spelar såväl trumpet som dragspel!
Och så läser hon till lärare.

Kajsa är mellanbarn lillasyster, Stenbock och har höger tumme upp.
På den där skalan mellan ett och tio, svarar hon så här:
"Tack vare får, kaniner, höns, Emil och så naturen och ja, att jag känner mig fri, frisk och glad, så blir det en åtta".

(Häromdagen såg jag på Instagram en bild på ännu en familjemedlem, nämligen baggen Erling som fick åka bil till Värmon, till alla tackorna. Det är väl bäst att vi tar med honom också.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såvitt jag vet, men jag har bara känt henne i 26 år, är hon inte mellanbarn. I alla fall har jag aldrig sett några yngre syskon. Skulle vilja påstå att hon är yngst i den familjen.
Farbror Thomas

Elisabet. sa...

Farbror Thomas: det kan vara mycket du inte har en aning om :)
Nej, jag har rättat.