måndag 21 september 2015

Vid havet ....


Iskallt i vattnet, men som vanligt, skönt efter en stund.
Vi blir i ganska länge, friherrinnan och jag själv.
Havet ligger nästan spegelblankt.


Och som vanligt har hon tänkt på allt, så där som att vi kommer nog att behöva värma oss.
Alltså har hon tagit med sig Kullabygdens fjolårsglögg, den som är så vanvettigt god, gjord på äpplen och ljusa druvor - inte så söt - och så en för dagen alldeles nybakad och ännu ljummen chokladkakebit.

Så där sitter vi och småpratar lite .., om hennes stundande resa till kalaset i landet Småland och jag skickar ett sms till B på jobbet; en hälsning från oss där på stranden och snart är det min tur att vara på plats bakom kassan.

Det gäller bara att tina upp först.

7 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Här i kvarteret har vi en man som badar varje dag i Vättern. Året om, i stort sett. Brr.

Anonym sa...



Vättern där är det ju alltid skitkallt i vattnet.


Friherrinnan

PS har inte badat där men hört det DS

Evas blogg sa...

Vilka tuffingar ni är!!

Turtlan sa...

Här är vi bortskämda med en pool på 30 C.

Men nu är värmen avstängd för säsongen...

Elisabet. sa...

Andra året i Hjo: ja, dithän lär jag inte komma ,-)

Eva på Frösön: nej, det handlar enbart om njutning!

Turtlan: lyckostar! (men inte att värmen stängs av ..).

Steel City Anna sa...

Vilken vacker bild på vatten och himmel. Men bada skulle jag inte :)

Elisabet. sa...

Steel City Anna: nej, man är nog aningen rubbad :)