torsdag 3 september 2015

Morgon i landet Halland ...


Kalas igårkväll (sååå himla trevligt med rara och fina vänner vid matbordet!) och en natt fylld av den allra härligaste sömn och så en morgon med duggregn som övergår i solsken och vid åttasnåret tar jag bilen och kör till Steninge; jag har med mig baddräkt, handduk och kameran.

Det blåser friskt och vattnet är grumligt och fyllt av tång och annat som virvlat upp från botten.
Inte direkt inbjudande.


Efteråt.
En glädje som är obeskrivlig.
Ett inre lugn som sprider sig i hela kroppen.
Och i själen.


Solen kommer och går.
Vågor slår mot stranden.


På väg till bilen möter jag den här kvinnan. Hon har cyklat ner till stranden och är nu redo
för ett morgondopp. En liten stund blir vi stående där och pratar om detta ljuvliga.


Fint av Jeanette att sätta upp den här lappen.
Då vet alla som undrade hur det gick för herr eller fru Svan.


Kommer hem .., tar en runda på gården.
Förundras över hur länge klematisen har blommat!
Den formligen  v ä l l e r  ut över husgaveln.


Och stockrosen blommar!
Stockros är Ystad för mig .., Skåne .., värme och glädje.

Vilken härlig början på en alldeles vanlig torsdag!

5 kommentarer:

Anonym sa...


Tack för igår. Du var mig en morgonpigg baderska. Och fina bilder som vanligt.


Friherrinnan

Evas blogg sa...

Vilken härlig morgon!

Mia sa...

Så fråga vad du känner att du vill veta!
Ni får gärna skiva vad ni vill läsa mer om eller om det är något annat ni känner att detta skulle jag var en sak du skulle kunna göra bättre och så. Det är ni som läser bloggen och då vore de kul om ni kom med era tankar och ideér också så kan jag möta er på hälfen liksom.

Jag svarar på alla kommentarer i ett inlägg på söndag!

Jessica sa...

Så underbar morgon!

Elisabet. sa...

Eva och Jessica: det var den allra ljuvligaste av morgnar! Och alldeles ensam var jag i havet. Fridfullt.