lördag 19 september 2015

Glädjekällan ...






Den nittonde september kan man alltså bada länge i havet och man kan sitta i baddräkten med en sanddyn och blå himmel bakom ryggen och man kan bli bjuden på fjolårsglögg från Kullabygdens musteri och små kex till och man kan sitta där och säga att lyckligare kan man knappast bli.

Man kan också förstå att eventuella läsare av den här bloggen kan bli spyless på såna här bilder, men ni får väl skutta förbi fort-fort. Det här är ju liksom min livsdagbok.

Nu blir det jobb!
Ha en trevlig helg, alla ni som är lediga och ni övriga också, såklart.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Spyless?!?!? Aldrig i världen. Får man inte vara med, så får man i alla fall titta på.
Anne i Mantorp

Anonym sa...

Inte blir jag spyless inte, jag älskar ju dina bilder, det känns ju nästan som att få vara med.
I all hast, Lena i Östersund

Anonym sa...

Jag ser ni har gått med rullatorerna till vattnet.

Ulrika sa...

Less? Aldrig?! :-)

Fortsätt precis som du gör, det är underbart precis som det är!

Eivor nu skelleftebo. sa...

Hej min vän i viken, Det blir ingen kommentar men väl en fråga. Var köper du dina underbara linnetunikor. Hat sökt på nätet men inte fått något napp ännu.
Kram till båda som verkar ha det så mysigt.

Elisabet. sa...

Eivor i Skellefteå: det är klänningar, men det spelar ju ingen roll ,-)
Jo, jag har köpt den av en kvinna i Varberg som syr upp på beställning. Hon står på torget i Varberg onsdagar och lördagar, men när jag senast var där, så berättade hon att sömmerskorna som hon har, dom skulle gå i pension, så nu var det ovisst hur det skulle bli?
Tel.TEL 0340-10365
Du kan hälsa från mig :)

Elisabet. sa...

Anne,Lena och Ulrika: då skippar jag ångesten ,-)

Anonym: ja, det var så himla bra, mycket enklare att gå också!

Ruta Ett sa...

Spyless kan man inte bli över sån livsglädje - OCH om jag mot förmodan nån gång skulle bli det så vet jag hur man gör....man bläddrar förbi!

Eva i Tyresö sa...

Jag blir aldrig aldrig less på dina fina bilder!