onsdag 16 september 2015

Det bästa för Jeanette ...

"Jag tog ett beslut i helgen som varit då jag såg att jag bokat upp tre roligheter kvällstid i veckan.
En föreläsning om tonåringar, första mötet med bibelgruppen samt ett event på ikea som handlar om ordning och reda.
Det hela har sin grund i att jag otrivs kvällstid. Magen sväller pga IBS och jag tappar ork och humör.
Väl på bibelmötet igår blev jag erbjuden en plats i kyrkokören. Och i morgon torsdag är det vardagsgudstjänst kl 18.
Verkar det förvirrande? Allt har sitt ursprung i just det där med kvällarna.
Men NU HAR DET VÄNT och jag har bestämt mig för att må bra även kvällstid. Här skall kurs-gås och gudtjänstsdeltagas så det står härlig till.
 
Jag får se en ultraljudsbild på mitt kommande barnbarn (nr 2) OCH jag får klarhet i hur skört livet är när någon får åka ambulanshelikopter med döden (hjärtat) i handen.  Jag får en tanke att det är rent förmätet att sitta i soffan på kvällarna och må dåligt när det finns så mycket gott och fint att må bra av :)
Vad som verkligen gjort mig glad denna veckan är att jag mår bra och att jag vågar göra saker kvällstid även om självkänslan sviktar. Jag är stolt över att vara 100 % ensam mamma till mina döttrar som bor hemma (11 o 14 år). 
Jag är stolt över 22 kilo minus på vågen. Och jag är TACKSAM över att ha fastnat i "löparträsket".
 
Och jag älskar min blogg: http://thejeanettishway.blogspot.se
Tack Emoji
Jeanette S

// Underbart hela rasket! säger Elisabet.

2 kommentarer:

Anonym sa...


Grattis till viktminskningen, Jag vet hur det är o hur det känns med IBS


Friherrinnan

annannan sa...

Välkommen i löparträsket säger jag, och tycker att det var väldigt fina ord och tankar som hittar en plats i mig direkt. Igår stod jag på yogamattan och tänkte, jo, jag kan tänka på hur vått och gräsligt det var att gå hem idag, och på att jag egentligen borde ringa pappa men inte riktigt vill, eller så kan jag tänka på hur bra möte vi hade klockan elva, och på att ikväll ska jag göra färdigt fransen på min nya sjal. Alla de fyra händelserna har ungefär lika stor betydelse på det stora hela, hälften är bra och hälften är dåliga. Klart att min sinnesstämning påverkas av vilka jag ägnar den mest åt.