lördag 22 augusti 2015

Tidig morgon i landet Halland ...


Då kan det se ut så här när man passerar Steninge och efter hundra meter tänker att .., nej, jag vänder om och tar bilden! Ute på piren såg jag två kvinnor som tog ett morgondopp .., och från vandrarhemmets trappa skymtade jag värdinnan som vinkade glatt och jag vinkade tillbaka och tänkte att detta, att bo där man ingår som i ett pussel, är precis vad jag tycker om.

Nu blir det morgonkaffe och Ring-så-spelar-vi, allt medan den arme pv får invänta hjälp.

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Fin bild. Morgon, kväll, dimma, släpljus .... De vackraste bilderna i naturen får man sällan i strålande solsken mitt på dagen.

Elisabet. sa...

Bert: precis! Det är enda nackdelen med att alltid arbeta eftermiddag/kväll :)

Steel City Anna sa...

Underbart att bo vid havet! Hoppas nu PV mår bra!

Elisabet. sa...

Steel city anna: han lär bli på sjukhuset hela dagen, det ska hittas en narkosläkare, sen får han vila några timmar på hjärtintensiven och får inte köra bil på 24 timmar. Och jag ska jobba 😉..