lördag 22 augusti 2015

Och så blev det då dragning ....



Och det blev brått, ty jag har precis hämtat pv från hjärtintensiven och nu ska jag iväg till jobbet; inte kom jag heller ihåg vad all glädje handlade om .., men här är en i alla fall!

Helena i Uppsala
Mina två fastrar kom flygandes från Finland i förra veckan. Det är länge sedan sist. Anledningen var sorglig för deras sista bror, min farbror, jordfästes. Men det var roligt att träffa släkten! Igår kunde jag dessutom hjälpa ena fastern med släktforskningen. Det är svårt för henne att tyda anteckningarna i Generalmönsterrullorna från 1700-talet. De är ju skrivna på svenska, med gammal stavning och även gammal form på bokstäverna. Jag hade som tur var hjälp av en släktforskningsexpert som även hållit kurser på studieförbund.

Och till den som inte har lust att titta på filmen, så kan jag säga att en båtluffande madame i Värmland  - men just nu i Bohuslän -, kan förbereda sig på att ha björnbärsmarmelad på morgonmackan!

Tack till er alla som var med! 

Sugna på en omgång till ...?

Jo, Anne i Mantorp är med, det vet jag.

Då är det som vanligt .,. bara mejla glädjen till bisse151@gmail.com

1 kommentar:

mossfolk sa...

Kul med lotteriet igen!
Och Grattis till vinnaren! Det passade ju himlans bra idag med födelsedag och allt :)