torsdag 13 augusti 2015

Inkonsekvens ...


Jodå, man drömmer och längtar, men kan ändå leva i nuet.
(Och man kan be till en  högre makt som man kallar Gud och höra om hen kan tänka sig att bistå med lite hjälp ibland, men man kan också tro på nåt slags öde; det är inte alldeles enkelt att hålla sig på mattan och vara logisk! Om detta diskuterades det friskt på familjechatten igårkväll, för att inte säga natten mot idag.)

Igår picknick på stranden i Särdal. Pajer, sallad, kaffe och en chokladkakebit.
Klart godast var friherrinnans paj med fetaost, tomat och oliver, och min, som för ovanlighetens skull bakades med smör (inget margarin fanns hemma) blev inte alls bra.

En kvart efter oss kom pv cyklande från jobbet.
Nelly hade fått följa med och fick simma i havet och rulla sig i sanden .., vattnet var mer än ljummet och smakade salt .., vi sa att detta var ju den ljuvligaste av dagar!


På väg hem igen blev någon alldeles förfärligt trött.
Jo, det tar på krafterna att springa och skutta i sanden!
Och pv tappade styrfarten och slocknade i soffan och jag trodde inte mina ögon.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Gullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullegullefian!!! :-)

Har jag sagt att jag tycker Nelly är LJUVLIG?! ;)

Bloggblad sa...

Nu har jag läst ifatt hos dug, alltid lika roligt att läsa om den entusiam du tar dig an varje dag och varje möte med nya människor med.

Steel City Anna sa...

Håller med, så himla söt hund!