onsdag 11 mars 2015

Det bästa i veckan ....


Underliga är Herrens vägar .., brukade mamma säga, men underliga äro även bloggvännernas vägar, skulle herr nobelpristagaren Patrick Modiano säga. Liiiiite putt skulle han nog också vara.

"Vad är detta, madame Elisabet! Ena veckan lottar ni ut hembakta kakor och en strid ström av hugade vinstspekulanter hör av sig .., och så får dom nu chansen att vinna min bok "De yttre boulevarderna" och inte blir det någon rusning inte .., är dom inte tillräckligt kulturella ., är kakor till kaffet det enda dom bryr sig om ., ja, vad tyckte du själv om boken förstås .., jaså, den föll inte dig heller i smaken, nej, det borde jag ha anat .., du är ju också en sån som mest har bullar och kakor i sinnet .., inte det minsta kulturell ...,  ja, ja, jag ger upp!"

Så tänker han nog, den käre Monsieur Modiano. 

Och inte lär han bli gladare när han läser resten av det här inlägget.
Igår kom nämligen med posten två underbara paket!
Ett från Västergötland (kommer bilder i ett annat inlägg ..) och så ett från Västra Götaland, ja, vi drämmer till och säger Bohuslän, eller rent av Göteborg! Från fina Ann!

Förlåt oss, ärade, dyrbare Monsieur ..

Hon tycker uppenbarligen att Monsieur Modiano behöver en motvikt och i paketet fanns de allra finaste priser till "lyckolotteriet" ..., två danskinspirerade handdukar, en ryggkliare och så det här  fina kortet, målat av en god vän till Ann, Helena Westerstad, även hon från Boshulän.

Visst är det helt underbart och tänk er detta inramat!

Nu får kortet bli ett av priserna i veckans lotteri, ja, tillsammans med boken och fuck-cancer-armbandet.

För att fler ska få chansen att vara med .,. flyttar vi fram dragningen till på söndag.

Nu har ni några dagar på er att klura ut det där som gjorde att hjärtat kändes varmt och gott.

Välkomna med bidragen!

(bisse151@gmail.com)


Ps. I "Det stora biblioteket" kan ni lyssna till herr Modiano. Inspelningen gjordes innan han blev aningen putt. Ds.



6 kommentarer:

cruella sa...

Skicka boken till mig direkt, ba! Nä, skämt åsido, jag ska förstås delta i utlottningen, ska bara komma på någe bra som hänt först. Allt ble-he-heknar i jämförelse med Parisyran, förstår ni.

Elisabet. sa...

cruella: du skulle mer än gärna få den! Härlig bild du har skickat!

Ruta Ett sa...

Ja, för min del så får gärna Cruella få boken. Här sitter en till som inte charmats av herr Modianos litterära alster.
MEN (och nu kommer fröken-i-skolan-genen fram)
Göteborg ligger faktiskt i Västergötland. En liten flik av landskapet går ända ut till kusten och precis där som Göteborg ligger - så både Helena och jag bor både i Västergötland OCH Västra Götaland.
Så - nu släcker jag besserwisserlampan för idag!

Rexxie sa...

...och då kommer mitt bästa i veckan (med lite twist):

Det bästa i veckan för mig vore om jag kunde vinna bilden för då skulle du få den av mig!

Evas blogg sa...

Cruella får gärna boken. Jag hoppas så innerligt att jag vinner ryggkliaren för min har gått av. Kan inte leva utan en sådan (har en man som biter på naglarna, ingen ryggkliing där).

Elisabet. sa...

Eva: men ryggkliaren kommer nästa vecka! Du kan vara med ändå. Den fina bilden är väl nånting att ha?