tisdag 12 februari 2013

DBIFV för Annika i Kävlinge, dagens fönster, samt en vänsterhand.



Hej Elisabet!

Jag har varit i Hamburg några dagar tillsammans med min fina äldsta dotter Emelie.
Målet för resan, för min skull iaf, var en stor återträff förra lördagen: hela skoltidningsredaktionen skulle återses efter mer än 30 år. Så underbart roligt!!!!

Emelie skulle samtidigt passa på att träffa sin pappa.

Jag hann med en massa långa sköna promenader också, Hamburg är fortfarande en av mina favoritstäder och egentligen hade jag tänkt fånga en massa vackra fönster till dig men det blev bara ett. Det är ett fönster som finns i gamla Speicherstadt i hamnen. Där lagrades förr alla varor som kom till staden med stora skepp. (kaffe, thé och mycket annat...)


Den andra bilden visar en hel radda fönster på en sådan byggnad.


Handen är Emelies.
Äldst i en syskonskara om 3, hon är 23, snart 24 och är född i oxens tecken.
Hon har höger tumme upp, är undersköterska och arbetar på ett LSS boende.

Lever tillsammans med sin älskade Sanne och deras katt Signe och på den där skalan om hur hon trivs med livet svarar hon utan att tveka: en 10:a!

Om hon fick göra ngt helt annat skulle hon vilja åka iväg som Volontär.

När jag frågar om hennes mest framträdande egenskaper säger hon: lugn, empatisk, iakttagande. (och jag tillfogar att hon även är knasig och rolig)

Stora krya-på-er-kramar från mig i Kävlinge.


// Dunderförkyld Elisabet säger: I love You! Annika!
Tänk, vad ni har lärt er .., vet precis på pricken vad jag tycker är väsentligt ,-)
Och för den som inte känner igen namnet ..., Annika var en av dem som var med på bloggträffen i Steninge för snart fyra år sedan (eller är det tre år sedan ...?) ..., en av de absolut varmaste människor jag någonsin har träffat, såå fylld med kärlek och värme! 


Inga kommentarer: