måndag 8 februari 2010

Litet brev från sigge nilsson



"Hej!

Det är jag, sigge nilsson, som skriver.

Idag har jag lärt mig att skutta i snön .., tvärs över hela gården och tillbaka!

Det tog inte mer än fyra sekunder kanske.

Och igårkväll, när matte och pv hade kommit hem från sin resa till ett annat land, då slickade pElle mig på pannan, det har han aldrig gjort förut och det var jättejätteskönt.



Så här ser pElle ut.

Ja, lite av honom.

Han är ofta ganska sur och puttrig, men det är för att han är gammal, säger matte.

Ibland leker vi .,. eller .., tja, mest jag .., jag hoppar på hans rygg och så och då blir pElle jättesur och morrar åt mig.

Nu ska jag se om jag hittar honom!

Jam-jam från er vän sigge nilsson."

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbart söt katt! :)

Elisabet. sa...

puffan: ja, det är han och vet du, han ser ut PRECIS som Pettsons Findus!

AP sa...

Å, så pElle mös lite med dig. Härligt! Söta söta Sigge Nilsson

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

sigge nilsson säger:

AP: ja, han var extrasnäll mot mig .., putsade länge på mitt huvud, tills jag blev less och hoppade på honom ....,-)
Då fick jag skäll av pv.
Han tog mig i nackskinnet och så fick jag vara ute en stund i kvällsmörkret.
"Skäms på dig sigge!" sa han flera gånger.
Jag undrar vad det betyder?

Det är du som är matte till den där Nelly, va ..?

Matte har berättat att ni ska komma hit och hälsa på nån gång i sommar.

Då ska jag nog jaga Nelly lite runt huset ..,-)